У 2020 його захотіли всі: чому чат-боти стали популярними і як застосовувати їх для свого бізнесу
Який керівник не мріє про співробітника, здатному блискавично відправляти повідомлення десяткам клієнтів? М'яко і впевнено продовжує переконувати потенційного покупця в тому, що йому просто необхідний ваш товар, не закочуючи очі при кожній відмові, і не закриваючи з полегшенням ноутбук рівно о 18.00?
Такими співробітниками стали для багатьох компаній в 2020 році чат-боти — віртуальні менеджери. Вони взяли на себе левову частку спілкування з аудиторією — розповідають, продають, переконують і "дожимають" до покупки.

Чому чат-боти все більше набирають популярність?
Вам напевно знаком термін “воронка продажів”. Правильно побудована маркетингова воронка успішно проводить потенційного клієнта по тернистому шляху від знайомства з продуктом до його придбання.
Зараз воронка впевнено еволюціонувала до автоворонки, в рамках якої ваш споживач і знайомиться з тим самим віртуальним помічником — чат-ботом. Тут автоматизовані всі процеси, які можна було автоматизувати, а людський фактор зведений до мінімуму.
На етапі зародження автоворонки будувалися на спілкуванні з користувачем через e-mail розсилку. А зараз перекочували в месенджери. Щоб зрозуміти, чому так вийшло, дайте відповідь самі собі на питання: що ви перевіряєте частіше — електронну пошту або повідомлення в Телеграм і Фейсбук?
Ось і потенційний клієнт швидше відреагує на звичний сигнал про повідомленні з месенджера і "на автоматі" його відкриє, ніж в принципі зайде на пошту і прочитає любовно складене вами лист.
Чому автоворонка — в рази крутіше і ефективніше для бізнесу старої доброї воронки?

Дивіться, чат-боти:
- Досить молоді. Значить — ще цікаві користувачеві. Відповідно перегляд повідомлень вище і ваш меседж з більшою ймовірністю досягне адресата.
- Допомагають сегментувати аудиторію. Щоб зрозуміти, зацікавлена людина в вашому продукті або вона — не ваша ЦА, більше не потрібно витрачати час на обдзвони. У боті це питання вирішується парою кліків за допомогою квіз-опитування.
- Підвищують лояльність. Сегментація дозволяє не тільки визначити, хто з відвідувачів бота вам найбільш цікавий. За відповідями на тест, ви, в свою чергу, зрозумієте, чим залучити клієнта — яким контентом "дотиснути" його на покупку товару або відвідування заходу.
- Автоматизують продажу. Правильно пропишіть скрипт — і покупець прийде до менеджера вже "тепленьким" і готовим платити. Або відразу зробить покупку в боті, заощадивши час фахівців.
- Успішно спонукають до повторної купівлі. Ще один цікавий факт. Якщо першу покупку клієнт ще зробить через сайт, то ймовірність, що він повернеться туди знову — не висока. А ось чат-бот, м'яко нагадує про ваші продукти (а тим більше — нові пропозиції та знижки), цілком успішно здійснює другий, а то і третій продаж.
Вже звучить переконливо, правда? До того ж, є багато версій чат-ботів. Можна зробити окремого для продажу конкретного товару або послуги.
Приклад такого бота - корисна розсилка для відвідувачів івенту:


Або такого, який в питанні продажу повноцінно замінить сайт. Наприклад, як це вже робить T-Mobile в Німеччині.
Як створюються чат-боти
З технічної точки зору є кілька способів створення чат-бота. Можна "написати" його з нуля за допомогою програмістів, а можна зробити на базі спеціального сервісу-конструктора. Другий варіант популярніший. Він простіше, швидше і, звичайно, дешевше, але має обмеження функціоналу.
Чат-боти підтримує більшість найпопулярніших месенджерів — Telegram, WhatsApp, Viber, Facebook. У кожної з платформ — своя специфіка впровадження ботів. Функціональність, можливості і обмеження.
Для комфорту ваших потенційних клієнтів, ми рекомендуємо працювати з декількома мессенджерами. Надавати людині вибір, на якій платформі взаємодіяти з вашим ботом. Хтось віддасть перевагу Телеграм або Фейсбук, тому що там людині спілкуватися зручніше. А хтось в принципі використовує тільки один месенджер.
Але, крім того, як ваш бот буде зібраний і на базі якої платформи, є ще один важливий аспект його створення. Він повинен "говорити" мовою конкретної цільової аудиторії. Якщо для однієї ніші доречний жартівливий тон і "загравання" з читачем, то для іншої краще вибрати більш формальний спосіб спілкування.
Те ж стосується використання елементів Гейміфікація. Проходження цікавого тесту або квесту і отримання від бота зворотного зв'язку (навіть у вигляді підбадьорливих емоджі або GIF) завжди його оживляють. Але і з цими елементами потрібно знати міру.
Тому розробка чат-бота — процес, в якому задіяні різні фахівці. Від маркетолога і копірайтера до технічного спеціаліста, який здійснює власне збірку бота.
В нашій команді теж є профі, здатні розробити логіку вашого віртуального помічника, підібрати максимально відповідний для цільової аудиторії Tone of Voice і зібрати бота на будь-якій з популярних платформ або самописний.
Якщо чат-бот такий крутий, чи може він повноцінно замінити людину?
Те, що сучасні чат-боти непогано розвантажили менеджерів від рутинної роботи — факт. Але це все ще не означає, що людину реально повністю виключити з ланцюжка продажу. У більшості випадків — це все ще просто помічник, основна мета якого — звільнити менеджера від роботи з нецільовими або холодними лідамі.
Зате, якщо у вас буде якісно зроблений бот, в 9 з 10 випадків ви отримаєте покупця, який вже добре обізнаний про вашу пропозицію, не ставить зайвих питань і точно знає, чого хоче. Заманливо, правда?
Уже хочете почати використовувати чат-ботів в своєму бізнесі? Давно пора! Давайте зробимо для вас максимально корисного, розумного і товариського бота.
Замовити розробку чат-бота